الحياة

اهلا وسهلا بيك نورت المنتدى ويارب ينال اعجابك من فضلك لو انته زائر كريم يا ريت تسجل معانا من هنا ولو عضو سجل دخولك وشكرا ليك وان شاء الله نكون عند حسن الظن

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

الحياة

اهلا وسهلا بيك نورت المنتدى ويارب ينال اعجابك من فضلك لو انته زائر كريم يا ريت تسجل معانا من هنا ولو عضو سجل دخولك وشكرا ليك وان شاء الله نكون عند حسن الظن

الحياة

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى فيه كل مايهم المستخدم العربي برامج العاب اغاني منوعات موبايلات وغيرها الكثير

منتديات الحياة تهنئكم بحلول شهر رمضان المبارك اعاده الله علينا وعليكم باليمن والبركات باذن الله وكل عام وانتم بخير
الخيمه الرمضانيه مفتوحه لكل زوار المنتدى الكل يستطيع مشاركتنا بمواضيعه وردوده ومشاركتنا الثواب طوال هذا الشهر الكريم لا داعي للاشتراك في المنتى فقط كن واثقا ان الله رقيب عليك واترك في المنتدى زهره تفيدك وتفيد الجميع باذن الله

ازاي تكتب ف المنتدى

midomshakel2010
    midomshakel2010
    المدير العام
    المدير العام

تقييم الاعضاء لهذا الموضوغ : 0
    عداد النقاط : 10477

ازاي تكتب ف المنتدى Empty ازاي تكتب ف المنتدى

مُساهمة من طرف midomshakel2010 الثلاثاء سبتمبر 16, 2008 4:10 am

عموما الموضوع عشان تبدع فيه شيء بمنتهى السهوله والبساطه وانا مش محتاج كتير عشان اشرح لكم باإذن الله نبتدي

اولا عشان تعمل اي فورمات او تنسيق ف النص لازم الاول تحدد بالماوس الجزء الي هتعدل عليه بالماوس كلك ودراج يعني دوس بالزر الشمال للماوس واتحرك وانته دايس على الجزء اللي هتغير ف تنسيقه سهله ؟؟

الخطوه التانيه
    ناخد الزراير من السطر اللي فوق من اليمين للشمال
    اول واحد بيعمل التكست بولد يعني تقيل لاحظ بقى دلوقت ان النص المطلوب بقى جمبه مربعين كل واحد فيهم شرطه مايله وحرف b طيب انته مخلصتش تعمل التنسيق حدد النص تاني بالعلامات ديه
    الزرار التاني بيخلي النص مايل
    التالت بيحط خط تحته
    بعد كده خط عبر الكلام

اللي بعده المحاذاة لو عايز كلامك يكون للشمال والنص او اليمين براحتك

بعدين لو كلامك بنقط الاولى والتانيه والتالته دول بيعملو التقسيمه ديه بالشكل او الارقام

نخضش ف السطر التاني
    يهمنا فيه الزرار اللي عليه صورة وفلوبي
    ده لو عايز تدرج صوره
    بتعملها ابلود
    وتاخد اللنك اللي هيطلع
    وتدوس على الايقونه اللي عال شمال اللي عليها فريم صوره وترزع اللنك اللي خدته وتدوس موافق
    هتلاقي كلام كتير زي كده ظهر
    [img]https://i.servimg.com/u/f39/12/19/20/75/downlo10.gif[/img

انا مسحت منه قوس عشان اوركو السطر ده من الكلام

المهم اللي بعدها لو عايز تدرج لنك لبرنامج او خلافه
    بتاخد url بتاع البرنامج وتحطه ف السطر اللي فوق
    ومن السطر اللي تحته تحط الكلام اللي عايزه انته يظهر بدل نص ال url طيب لو عايز تحط صوره فيها كلمه زي download وتبقى ف نفس الوقت لنك للداونلود سهله جدا

اما تاخد لنك الصوره من علامة الصوره والفلوبي وتحطه ف فريم الصوره خد اللنك ده كت بالكامل
    وبعدين ف زرار اللنك
    ف السطؤ اللي فوق حط لنك البرنامج مثلا وف سطر اللي اسمه حرر اللي هوا التاني
    حط ببساطه الحاجه الكبيره اللي خدتها بتاعت الصوره وبس
    عموما

بعد كده عندك زرار لحجم الخط
    ولونه
    طبعا لوع ايز تعمل ده لازم تحدد النص المطلوب

بس وان شاء الله قريب هعدل الموضوع ده واحط فيه الصور اما اجهزها ان شاء الله
    لو عايز ف الاخر تدرج اموشن دوس على الشكل المطلوب هيتحط على طول دلوقتي تقدر تدوس معاينه عشان تتأكد من موضوعك خلاص كله تمام ؟؟؟
    دوس ارسال ...
    بالشفا .......

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 19, 2024 4:10 pm