الحياة

اهلا وسهلا بيك نورت المنتدى ويارب ينال اعجابك من فضلك لو انته زائر كريم يا ريت تسجل معانا من هنا ولو عضو سجل دخولك وشكرا ليك وان شاء الله نكون عند حسن الظن

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

الحياة

اهلا وسهلا بيك نورت المنتدى ويارب ينال اعجابك من فضلك لو انته زائر كريم يا ريت تسجل معانا من هنا ولو عضو سجل دخولك وشكرا ليك وان شاء الله نكون عند حسن الظن

الحياة

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى فيه كل مايهم المستخدم العربي برامج العاب اغاني منوعات موبايلات وغيرها الكثير

منتديات الحياة تهنئكم بحلول شهر رمضان المبارك اعاده الله علينا وعليكم باليمن والبركات باذن الله وكل عام وانتم بخير
الخيمه الرمضانيه مفتوحه لكل زوار المنتدى الكل يستطيع مشاركتنا بمواضيعه وردوده ومشاركتنا الثواب طوال هذا الشهر الكريم لا داعي للاشتراك في المنتى فقط كن واثقا ان الله رقيب عليك واترك في المنتدى زهره تفيدك وتفيد الجميع باذن الله

2 مشترك

((الخيانه ))

جوليت
    جوليت
    المدير العام
    المدير العام

جنسيتك : مصري
    علم الدوله : ((الخيانه )) Female31
    تقييم الاعضاء لهذا الموضوغ : 0
    عداد النقاط : 5970

((الخيانه )) Empty ((الخيانه ))

مُساهمة من طرف جوليت الأربعاء مارس 18, 2009 4:35 pm

الخيانه : هي اصعب كلمه في الحب
    الخيانه كلمه متجزئه من الكدب
    الكداب طول عمرو خاين
    لانو اذا مكنش كداب يبقى بيحب فعلا واللى بيحب فعلا مش محتاج يخون اللى بيحبو
    ده في الحب
    اما في الحياه العاديه
    فجميع الناس كدابه وخاينه
    ممكن سعات تبقى نداله لا اكثر وسعات تبقى خيانه فعلا
    محدش عارف يعيش صريح يعيش نضيف من غير خيانه وكدب
    عشان كده الواحد احسنلو ينسى الناس والدنيا ويعيش مع نفسو
    او مع الناس اللى تستحق بس
    كفايه نجرب مره ومرتين وثلاثه وعشرين بس في الاخر لازم نتعلم
    المشكله لو متعلمناش
    محدش يثق في حد بجد

رباه ها أنذا خلصت من الهوي
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven واستقبل القلب الخالي هواكا
    وتركت انسي في الحياة ولهوها
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven ولقيت كل الانس في نجواكا
    ونسيت حبي واعتزلت احبتي
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven ونسيت نفسي خوف ان انساكا
    فليرضى عني الناس او فليسخطو
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven انا لم اعد أسعى لغير رضاكا

سوري لو الموضوع معجبكوش بس ده الواقع
    midomshakel2010
    midomshakel2010
    المدير العام
    المدير العام

عداد النقاط : 10446

((الخيانه )) Empty رد: ((الخيانه ))

مُساهمة من طرف midomshakel2010 الأربعاء مارس 18, 2009 7:32 pm

اسمحيلي بجد ارد عليكي لان فعلا الموضوع اللي اكلمتي فيه ده موضوع مهم وحيوي وكان نفسي افتحو

اولا بالنسبه لرأيك ف الموضوع ده ف اعتقد انو ظالم جدا لانو مش كل الناس كدابه وخاينه والا محدش كان عرف حد ف الدنيا ومحدش كان حب حد ف الدنيا ومحدش كان صاحب حد ف الدنيا ولكن على عكس ذلك في لحد دلوقت ناس بتحب بعض وناس بتقدر بعض على ارغم من وجود الخونه والكدابين وابتوع مصلحتهم اللي بجد كتار اوي دلوقت لدرجة انك مش بسهوله تقدر تفرق ما بين النوعين من البشر وحتى لوكان الانسان اتعرض لاكتر من موقف وحش او موقف كدب او خيانه من حد ان ده نهاية العالم على العكس الكون مستمر ومصير يجي اليوم اللي تلاقي فيه ناس فعلا مخلصين للي يعرفوهم لان ربنا مخلقش الكون على الكدب والخيانه ولا ايه رأيكم ؟؟

اما بالنسبه للنقطه التانيه اللي عايز اتكلم فيها ف هو معنى الخيانه انا اوافقك الرأي ان الخيانه جزء من الكدب لا انا كمان شايف العكس ان الكدب هو اللي جزء من الخيانه لان الخيانه معاناه اكبر بكتير من مجرد كدب دهاستهانه باللي انته بتتعامل معاه ده انته بكده همشته واتعاملت معاه على انو نكره لانك لو عاملتو على انو انسان اصلا مكنش يكون رد فعلك انك تخونه

عموما مش نهاية الخون ان حد يكدب على حد حتى لو انقطعنا عن الناس فتره بسبب الحزن بسبب موقف بايخ من حد مش معناها ان احنا نبقى انطوائيين بالعكس احنا لاازم نكون ايجابيين واقويا قدام اي موقف ونتعلم من اللموضوع ده درس ان مش كل الناس نأمن لها على طول ولكن بردو ندي كل الناس فرصه لان مش كل شخص زي التاني وشكرا واسف على الاطاله
    جوليت
    جوليت
    المدير العام
    المدير العام

جنسيتك : مصري
    علم الدوله : ((الخيانه )) Female31
    عداد النقاط : 5970

((الخيانه )) Empty رد: ((الخيانه ))

مُساهمة من طرف جوليت الخميس مارس 19, 2009 10:44 am

ميرسي على ردك
    لكنها وجهة نظري